Tytuvėnų Festivalis

Bachas ir tik Bachas

Rugpjūčio šeštosios popietę XIX-asis Tytuvėnų festivalis kvies klausytojus į Šiluvos Švč. Mergelės Marijos gimimo Baziką, kur skambės vokiečių baroko epochos kompozitoriaus, savo kūryba paveikusį ir įkvėpusį daugelį vėlesnių Europonės mokyklos muzikantų ir kompozitorių, tokių kaip: V.A. Mocartas, L. Van Bethovenas, ne vienas romantizmo epocjos kūrėjas,  Johano Sebastiano Bacho muzikos vakarą- „Bachas ir tik Bachas“. Koncerte iškiliąją baroko muziką atliks Lietuvos kamerinis orkerstras ir solistas iš Nyderlandų karalystės- Marcel Beekman. J.S. Bachas dažnai muzikos istorikų pristatomas kaip savo bendraamžio Georgo Frydricho Hendelio priešingybė. Bachas nekūrė muzikos teatrui, propagavo daugiausia vokiečių muzikos tradicijas ir savo laiku buvo daugiau žinomas kaip virtuoziškai grojantis bažnyčios vargonininkas, o ne kaip muzikos kūrėjas. Kompozitoriaus kūryba yra laikoma baroko muzikos meno viršūne. Jis puikiai įvaldė polifonijos technikas, kūrė sudėtingas kompozicijas, kurios stebino išradingumu, idėjų turtingumu, racionalumu ir kartu išraiškingumu. Bachui ypač artimas buvo bažnytinės muzikos stilius. Būdamas puikus atlikėjas (grojo vargonais, klavesinu ir smuiku), ir savo kūriniuose rašydavo sudėtingas atlikti instrumentų partijas. Bacho kūryboje susilieja senųjų polifonijos meistrų, vokiškosios dainos (lyd), protestantiškojo choralo ir įvairių baroko kompozitorių instrumentinės muzikos tradicijos. Šiam kompozitoriui pavyko sukurti savitą muzikos stilių, o jo kūriniai dabar skamba visame pasaulyje. Albertas Šveiceris- XX a. monografijų apie Bachą autorius, teologas, vargonininkas, filosofas, apibūdina Bacho vietą istorijoje: „Bachas yra pabaiga. Iš jo neišeina niekas, bet į jį sueina viskas“.

Amsterdame gyvenantis tenoras Marcelis Beekmanas garsėja savo operos personažų vaidmenų interpretacija, taip pat senosios ir šiuolaikinės muzikos pasirodymais. „Süddeutsche Zeitung“ apibūdina Beekmaną kaip „Meistrišką, stebuklus pasiekiantį dainininką“, o „Wiener Zeitung“ giria atlikėją už jo nuostabius pasirodymus ir apibūdina jo dainavimą tarytum paneigiantį gravitacijos jėgas. Tenoras atliko platų vokiečių, prancūzų ir italų baroko muzikos repertuarą visoje Europoje, JAV, Artimuosiuose Rytuose, Pietų Afrikoje ir Japonijoje didžiosiose koncertų salėse ir festivaliuose. M. Beekmano repertuare- vokalinės J.S. Bacho ir jo amžininkų, klasicizmo, romantizmo ir kitų epochų kompozitorių kūriniai. Dainininkas taip pat daug dėmesio skiria šiuolaikiniam dainos žanrui ir avangardiškai muzikai. Tenoras solo ir kartu su Olandijos berniukų choru įrašė daugybę J.S. Bacho vokalinių kūrinių, įskaitant žymųjį kantatų ciklą, taip sulaukęs ne tik tarptautinio pripažinimo, bet ir geriausiai Bachą dainuojančio tenoro titulo. 

 

Plačiau apie Marcel Beekman: http://www.marcelbeekman.com/cms/

 

Programa

JOHANAS SEBASTIANAS BACHAS (Johann Sebastian Bach, 1685- 1750)

J. S. Bach  –  Ouverute from the Orchestral Suite No.5 in g minor, BWV 1070

J.S. Bach – Zerschmettert mich, ihr Felsen und ihr Hügel from Johannes Passion BWV245 

J.S. Bach – Mich kann kein Zweifel stören from Cantata Es ist euch gut, das ich hingehe BWV 108

C.P.E. Bach – Symphony For Strings in B Minor Wq. 182/5

J.S. Bach – Lass mich kein Lust und Furcht from Cantata Ich ruf zu dir Herr Jesu Christ BWV177

J.S. Bach – Herr, so weit die Wolken gehen from Cantata Gott, wie dein Name, so ist auch dein Ruhm BWV171

J. S. Bach: Piano Concerto No.5 in F minor, BWV 1056 

J.S. Bach – Ach mein Sinn from Johannes Passion BWV245 

J.S. Bach – Eile, Herz, voll Freudigkeit from Cantata Erfreute Zeit im neuen Bunde BWV83

S. Bach: Suite No. 3 in D Major, BWV 1068 – II. Air

J.S. Bach – Erwäge, wie sein blutgefarbten Rücken from Johannes Passion BWV245

Atlikėjai:

LIETUVOS KAMERINIS ORKESTRAS

Meno vadovas Sergej Krylov 

MARCEL BEEKMAN (tenoras, Nyderlandai)

Vaiva Eidukaitytė – Storastienė (klavesinas)

 

Dirigentas:

 ROBERTAS ŠERVENIKAS