Tarquinio Merula – didysis Vazų dvaro muzikos meistras
Tarptautinis senosios muzikos ansamblis „Canto Fiorito“
Renata Dubinskaitė – mecosopranas
Josue Melendez – kornetas (Meksika/Šveicarija)
Maria Morozova – klavesinas (Ukraina/Šveicarija)
Rodrigo Calveyra – kornetas, išilginė fleita, meno vadovas (Brazilija/Prancūzija)
Vazų dinastijos valdomai Lietuvos ir Lenkijos valstybei XVII a. pirma pusė buvo
išskirtinis kultūros klestėjimo laikotarpis – daugybė visoje Europoje žinomų muzikos
meistrų užėmė aukščiausias pareigas Lietuvos ir Lenkijos muzikos pasaulyje. Italų
kompozitorius, vargonininkas ir smuikininkas Tarquinio Merula (1595–1665) buvo
ko gero garsiausias ir įtakingiausias tarp šių meistrų. 1621–1626 m. jis dirbo valdovų
rūmų ir bažnyčios vargonininku Žygimanto Vazos dvare. Iš karto po to T. Merula
grįžo į Kremoną užimti garbingą maestro di capella vietą Kremonos katedroje.
Pasak kai kurių muzikologų ir ankstyvojo Baroko ekspertų, T. Merula atliko
reikšmingą vaidmenį sukuriant daugelį ankstyvųjų Baroko muzikos formų, kurios
galutinai susiformavo brandžiojo Baroko epochoje: kantata, arija, bažnytinė ir
kamerinė sonata, variacijos ostinatinio boso pagrindu, simfonija.
Šioje programoje skamba arijos ir madrigalai vienam-trims balsams bei
instrumentinės kanconos dviem balsams, įskaitant ir populiariausias, labiausiai
klausytojų mėgstamas T. Merulos kompozicijas.
Programa
Beatus vir / Laimingas, kas Viešpaties pagarbiai bijo
La Treccha
Chi vuol ch’io m’innamori / Kas nori, kad aš įsimylėčiau
Cantate, jubilate / Giedokite, šlovinkite
Canzona
La Ruggiera
Hor ch’è tempo di dormire / Dabar laikas miegoti
Ballo detto Gennaro
Gaudeamus omnes / Džiaukimės visi
Sonata cromatica
Ciaccona
Su la cetra amorosa / Grodamas meilės lyra
Folle è ben che si crede / Beprotis yra tas, kuris tiki